Saturday 21 May 2011

Dulu.....Sekarang.....


Salam......
Dulu, aku hampir berputus asa mengejar impian untuk menjadi apa yang aku ada sekarang. Bertahun-tahun mencuba, akhirnya tahun 2010 membuka peluang kepada aku untuk mencapainya. Alhamdulillah.....Allah sudah menjanjikan rezeki kepada setiap hambaNYA. Bezanya....cepat atau lambat. 

Untuk makluman, percubaan untuk menjadi seorang pendidik bukan sekali dua.....tapi tujuh kali....ulang sekali lagi...7 kali...!!! Syukur yang amat sangat aku masih diberi kesempatan sebelum mencapai umur expired. Dan Alhamdulillah....sekarang aku jadi pengukur jalan yang setia setiap minggu Jumaat dan pagi Isnin...berulang-alik dari Ranau-Telupid-Ranau. Telupid...satu daerah kecil yang aku tidak pernah bermimpi untuk menjadi salah seorang warganya....Tidak tau lah sampai bila....lama atau sekejap...Selagi Khidmat aku diperlukan di sana....

hmmm...Pic di bawah ni ekceli masa Praktikal di SK Sri Gaya, Kota Kinabalu...:)...Sekolah Kluster...Pergghh!!...


# Pic di bawah pula, waktu masih bekerja di tempat lama, Takaful Malaysia. Terima kasih yang tak terhingga kerana pengalaman yang diberi selama hampir 4 tahun, 2006-2009. Segala pahit manis banyak mengajar untuk lebih dewasa. Terima kasih juga kepada ex-bosku yang sentiasa hensem...hehehe...En. Idris. Tunjuk ajarmu akan sentiasa jadi panduan....Tidak lupa kepada staf2 lain yang banyak berjasa....Jasa kalian akan dikenang selagi hayat dikandung badan...


No comments:

Post a Comment